Är det värt att använda aluminiumdeo?

Idag kom ekologisk Deo på tal.
Många har nog någon gång hört eller har en liten aning om att de här superduperbra deosarna(inte riktigt hållbar böjning haha men iaf) som håller i en vecka, man luktar aldrig svett och svettas inte överhuvudtaget ???!..kanske inte är så himla bra ändå.

Nu ska jag berätta en sak för er som inte redan vet.
I stort sett all deo som ni kan hitta i butiker nuförtiden innehåller aluminum , hur lite eller mycket det än är,
så är det giftigt för kroppen. Tyvärr är det också bra för att täppa igen armhålorna, så det är fullsmockat i deo.

Som vanligt så är det så att, är det inte vetenskapligt bevisat , så är det inte sant.
Men jag kan bara säga att allt jag läst, hört människor berätta så är det inte bra.
Det ska inte vara "bevisat" att aluminumdeo har koppling till bröstcancer, men allt talar för att det har det.
Tycker jag.

Sen jag hörde detta första gången har jag berättat det för alla som visat minsta intresse av att lyssna.
MÅNGA gånger har dessa personer refererat till egna exempel, exempel på anhöriga/vänner/bekanta som fått bröstcancer, varit hos läkaren och läkaren har sagt -använder du deo? Sluta med det isåfall.

Vad beror detta på?
Jag tror, att även om de inte har vetenskapliga bevis för att det skulle vara kopplat till bröstcancer.
Så är det ett faktum att iaf vi tjejer smörjt oss under armarna sen vi var typ 12år.
Under armhålorna har vi viktiga lymfstationer och där ska b.la. bröstkörtlarna tömma sig.
Nu är det givetvis inte bara deo som är boven, men det är en sak som lätt går att förändra.

Okej...om det är igentäppt under armarna med aluminum OCH femtioelva andra kemiska ämnen,

vart försvinner då de gifter och det skräp som töms från bröstkörtlarna??

Jag tror de lagras i bröstkörtlarna om de inte kommer ut.
Vi ska svettas, svett är bra. Tyvärr är det förknippat med ohygien att svettas och framförallt lukta svett.

Det finns andra alternativ, jag har provat ganska många olika deo.
Den jag hittils fastnat för är:
Det är en Ekologisk deo med antingen lagerblad eller Ros från Crearomes egna märke Senses of nature.
Den finns att köpa hos mig för 75:-
Jag har även blandat i lite olika eteriska oljor för starkare effekt.

Jag har valt lagerblad varianten till mig och har tillsatt eterisk olja av lagerblad samt Grape.

Grape och Lagerblad är en oslagbar duo till Lymfan.
Lymfan är en vätska i din kropp som ska rena dig från skräp och gifter.
Tror min lymfa behöver lite extra skjuts så det passar mig bra!

Sen ska även kallpressat kokosfett vara bra under armarna, har testat en del.
Känns som att det neutraliserar samtidigt som det är antibakteriellt.

GRYMT BRA!


Okej en sak till....det krävs oftast ca. en månads avgiftning.
ALLA VÄXTÄMNEN öppnar dörrar i huden och TÖMMER UT lagrade gifter.
Det är därför man oftast upplever en försämring när man använt skräp och sedan ska övergå till bra produkter.

SNÄLLA NI, stå ut med lite svettlukt(tvätta dig lite oftare under armarna och ta på deo varje morgon), det har sannerligen ingen dött av.
Men av förstoppade bröstkörtlar är det värre...

Nuförtiden luktar jag aldrig sån där riktig SVETTLUKT även om man kan lukta svett...gifterna efter alla års deoanvändning är nog ute.
Jag tror inte det är meningen att Svett ska lukta Faan.


Det tror jag på!

Det var dagens förändring, häng med!
Kärlek/L

Kommentera inlägget här :