Kemikaliefritt luktagott

För första gången på ett bra tag sa <3 till mig idag "Va gott du luktar"

Anledningen är att jag slutade använda parfym det första jag gjorde efter första veckan på
den Ekologiska hudvårdsterapeut utbildningen. Han också.

Inte bara parfym för den delen...det var bara hem och kasta ut allt man hade i skåpen här hemma.
När man får svart på vitt hur påverkad man blir av alla kemikalier som finns ÖVERALLT i våra hem så
får man sig en tankeställare. Inte så liten heller.

Jag har också varit som många andra, Mat och Kosten överlag har jag alltid varit noga med. Men inte huvård...
Jag har mest tänkt, Äh det är så lite, är väl inte så farligt blablablablba
Men tji fick jag. SUCK tänker man. Ska jag behöva göra om allt igen. Är inte det här heller bra.
Men nu är det helt annorlunda.
Jag är så otroligt tacksam att jag började den här utbildningen och fått lära mig allt...men ställer mig fortfarande frågan varför i Helvete ingen berättat det här förut?...Det säger vår Lärare Lena också, vet ni ingenting? Är det ingen som har lärt er någonting? Med glimten i ögat såklart, men så känner man också själv.
Vart har all kunskap från förr tagit vägen. Kemikalierna har tagit över allt.
Nu har jag iaf fått tillbaka mitt luktsinne, sen jag tog bort alla syntetiska dofter. Fick bekräftat det samma av de i klassen nu när jag var tillbaka i sthlm på fortbildning. De andra bekräftade att de upplever samma saker.

Jag regerar jättestarkt på syntetiska dofter, klarar inte av parfymer, rök och andra vidriga dofter.
Och det här har jag tidigare sprayat på mig??-Ja inte cigarettrök då..

Tack för att jag fått tillbaka mitt luktsinne och lärt mig uppskatta alla naturdofter.
Jag Älskar mina eteriska oljor, vegetabiliska oljor och hydrolater. <--Allt luktar så gott.
Tyvärr är barn nuförtiden så inkörda i tillsatser, syntetiska smaker och dofter att många barn inte ens
uppskattar riktig doft och smak. Tragiskt.

Tillbaka till huvudsaken i det här inlägget, Igår gjorde jag en egen parfym.
Visste ingredienserna: Hydrolat, eterisk olja och vodka/sprit, men inte mängden.
Lekte lite med olika ingredienser och fick till en underbar doft, som är Lotta.
Dessutom anpassad till mig, mitt humör och min kropp.
De eteriska oljorna har alla unika egenskaper som påverkar doftsinne,känslor, kropp och hud. Allt!

På Ikea hittade jag en parfymflaska som passade ypperligt med min doft.
Känner mig exklusiv som aldrig förr,


Tänk att jag gjort en parfym, Spray Spray

Kärlek/Lotta <3

Kommentera inlägget här :